Thursday, February 3, 2011

M02E06: Tukang Jahit..Tukang Jahit

Horaaayyyyy! Akhirnya dapat jugak aku mencari orang yang boleh potong kaki seluar. Lemaklom la size wanita Asia kan, kalau beli seluar, kakinya kena potong sikit. Dulu masa study kat KL, port mmg ada kat Pandan Indah. Skrg ni, rasa tak lalu nak pegi sana semata-mata nak potong kaki seluar.

Tadi aku saja je Google fesyen baju kurung terkini. Konon nak tempah baju yang segak sket la utk kenduri yang akan datang nih. Banyak jemputan weh sampai bulan 6. Sukooo! Kebetulan lokasi kedai tu memang dekat giler dengan rumah aku. Dekat kawasan Taman Equine. Double suka :))


Sila enlarge gambar utk mendapatkan maklumat lanjut. Harga pun murah sangat. Kurung Pahang RM 45 Cik Jah! Memang heaven :p Terus aje aku SMS Puan Nuraini. Dalam masa 3 minit dia dah reply. Nak alter kaki seluar RM 5 sahaja. Memang seswai :D

Sebelum pi kenduri satlagi, aku singgah rumah dia dulu. Kalau terbaik servisnya, memang dapat promosi percuma la sbb saya mmg suka promosi :p

FaktaTuanTanahTentangIsu: Aku reti la jugak menjahit. Bolehla setakat nak alter baju sendiri. Setakat silang pangkah tu memang layan. Kan Ceben? Lepas habes tingkatan 5, aku diarahkan utk masuk kelas jahitan anjuran KEMAS. Disebabkan aku ni agak lembayung je nak menjahit, so aku sempat siapkan baju je. Kain tak sempat. Haru betoi.

SambilMenyelamMinumAir: Ceben, kalau rumah kita ada mesin elektronik ni mesti best kan :p

Ok off ke kenduri kahwin dulu yer -- Kem Wardieburn. First time nak pi nih, mesti satgi aku sesat. Haha!

Assalamualaikum.

2 comments:

  1. Amboiii kalu dah jumpa tailor yang muurah lagi dekat, harus himpun kain ela menimbun tuh. Buat sekali banyak.

    Harap2 juga hasil jahitan adalah sedap dipakai...

    ReplyDelete
  2. auntie AA: ha tau xpa..sabtu ni mcm nak pi sana ja :) moga jahitannya sedap dipakai..

    ReplyDelete

terima kasih rakan-rakan